Det är 1957 och här står en fullskalemodell av XC9003 - det som senare blev hundkojan
Den mystiska Daimer DN250. Tanken var att göra en budgetdaimler baserad på Vauxhall. Men man kom inte längre än halvvägs innan den idén ratades 1959.
Bentley Estoril var en modern bil med svepande linjer 1949. Kanske lite för modern för Bentley så prototypen - i alla fall karossen försvann spårlöst.
En nästan färdig Austin modell som sattes på undantag. Den fick till och md ett nummer - ADO22. Den var tänkt att ersätta ADO 16 - alltså Austin/Morris 1100. Men istället gick man vidare med plan B som hette ADO67 - Alltså AUstin Allegro.
Sjuttiotal och säkerhetsbilarna hade sin storhetstid. Många idéer fanns för att förbättra säkerheten. Morris SRV-5 tillhörde det mer okonventionella. Den hade en slags fångstarm som skulla fånga upp fotgängare vid påkörning!
Det är 1976 och man arbetar ännu en gång för att ersätta trotjänaren Londontaxin FX4. Detta blev inget av då, men en hel del av den kan man känna igen i Reliant Moetrocab som kom 1987.
I Vauxhalls studio 1968. Ett förslag till en ny Elegant Viscount, som bär en del spår av Opel Admiral.
Panther Solo han göras i ett enda exemplar innan modellen skåpades ut totalt av Toyota MR-2.
Shamrock kom från Irland och konstruerad av två amerikaner. En inte helt genomtänkt glasfiberkaross och en alldeles för liten motor var två nackdelar på den. Det fanns flera, så efter man byggt drygt tio bilar tog man hela restlagret med delar och sänkte i en sjö.
Så här skulle Ford Zodiac egentligen se ut - tyckte Bertone.