Austin salufördes flott, en aristokratisk fläkt från den gamla världen. Austin Devon 1948.
Folkliga Ford Anglia och stationsvagnen Escort såldes i USA, här ur 1959 års annons.
Ford Consul för Kanada 1962
Och man sålde givetvis den vassa Lotusversionen också.
De engelska sportvagnarna blev snabbt populära i Amerika, som Austin-Healey
Och Triumph, TR3 från 1958 i USA-dress med vita däcksidor och ekerfälgar.
Triumph TR10 var modellen som egentligen inte fanns. Men Standard Ten såldes under det namnet i i nordamerika.
Austin Helaey Sprite var kanske ett nummer för liten för USA och vann inte samma popularitet som den större 3000 hade haft.
Jensen-Healey utvecklades i princip helt för USA-marknaden men hann bara göras i drygt 10000 exemplar innan Jensen slog igen porten.
Så var även Triumph TR8 även gjord för just USA. Med en V8 försökte man sälja in den modifierade TR7.an, det gick inget vidare och TR8 floppade trots allt.
AC Aceca var en sällsynt raritet både i USA och annorstädes, bara 151 stycken av den vackra coupén gjordes.
Austin A55 kombi för Kanada 1961
Och en kanadensisk annons för nya Austin A40, man påpekar att den har samma motor och drivlina som AUstin Healey Sprite
I Kanada sålde man även Vauxhall via Pontiac, och då hette dom Envoy. Grill och detaljer skiljde Envoyen från sina brittiska artfränder också.
Men för att röra till det såldes en del Vauxhalls även som Vauxhall också.