Minst och märkligast av alla brittiska bilar man sålde i USA var Berkeley.
Berkeley varalla öppna roadsters som saknade yttredörrhandtag. Förutom den här coupén som man annonserade om, men aldrig byggde.
Daimlers sportbil SP250 var en annan märklig parentes i lyxbilstillverkarens historia. Med V8-motor, sportig kaross med fenor och krom var den menad för USA.
Ford Thames Estate car 1950, den här varianten var smartare än man förleds att tro. Fällbara och flyttbara säten gjorde den till en flexibil före sin tid.
Zephyr och Consul såldes också i USA genom Ford.
Med 1849 dollar var Ford Cortina ändå en hundring billigare deras nya compact Maverick.
I vassen lurar E-type, eller XKE som den såldes som i USA.
sportbilar gällde, i England gjorde man massor, och i USA ville man ha massor av dom. Austin-Healey var en av de främsta.
Sunbeam Alpine 1953, med flärd och komfort än Austin Healey.
Triumph sportbilar var också mycket populära i USA, Här TR3 1960
Triumph Herald såldes som 1200 i USA.
Jensen-Healey var i princip utvecklad för USA efter amerikanska krav, det hjälpte dock inte och detta blev Jensens sista modell.
En brittisk bil som däremot knappt sålts i USA alls, Land Rover. Lagstiftningar har ofta satt käppar i hjulet för dom. Discovery som är mer en normalt byggd bil än storebror Defender, har gått att prångla igenom byråkratin emellanåt.