Vilken vill man helst ha i trädgården?
Jajamensan – vi ska få ha en Cadillac Fleetwood -64 alldeles för oss själva! I två dagar! Utlånare Allan Holmlund på Dreamfactory verkar inte det minsta nervös när han skruvar på saluvagnsskylten.
Bäst att kolla in domkraftsinstruktionerna innan vi drar...
En Cadillac ska gärna framföras med vit skjorta – Jon har köpt en ny enbart för den här resan.
Första stoppet – bensinpumpen. Glurga-glurga. 1300 spänn – det blir till att dela hotellrum i natt...
Har man väl börjat fundera på hur den studenthämtningen gick till går det inte att sluta. Stod de packade inne i släpet?
Cadillacen är specialbeställd med högre tak. Bra för kunder som fortfarande bar hatt.
Femtiotal på utgång - 1964 var sista året Cadillac hade regelrätta fenor.
Överhänget är ungefär som axelavståndet på en Hundkoja...
En lillfingernagel på ratten - mer behövs inte för att framföra 2,5 ton Cadillac.
Va - har de vindmöllor i Texas också?
Kartkoll. Ehum var är vi? Äh nu kör vi istället!
Tvärnit i Hasslebro - det här måste undersökas! En levande mack!
Här i den gamla macken basar Tommy och Kim Carlsson. Men hittar vi en hästgård, flyttar vi dit i stället säger Kim.
En Daihatsu kompletterar El Caminon och den korta folkabussen. Välkommen på Träffpunkt 80!
BP I Harlösa har allt - utom bensin.
Detaljrikedomen strålande.
Men lite kusligt är det allt.
Huset på andra sidan gatan är inte dumt det heller. Var det här mackägaren bodde?
Slutdestinationen blir Lund. Parkeringsgaraget under Stadsbiblioteket har gott om plats för en Cadillac.
Tidigt nästa morgon intar vi stan.
Cykelstaden är inte Cadillacens naturliga miljö.
Chicago 1969? Nej fortfarande Lund.