Perfekta accessoarer för en tur till st. Tropez, med BX st.Tropez. Men man fick inte ha bråttom för den fanns bara med 1,4 liters motorn på 70 hästar.
Le Rogue, en serie på 1000 exemplar för Tyskland 1988, BX14Re modell som fick Gti-inredning.
Rubin, också för Tyskland, 1989.
Royale, flott paketerad i antracitmetallic 1990, också en sondermodell för Tyskland.
Rendezvous, för England 1990. Färgen kallades Blå Memphismetallic, lackade kofångare, sollucka och som så många andra av specialarna, enbart 1,4 liters motor.
Preview, en annan englandsspecial med lite Gti wannabelook.
Flight, med lite hint av British Airways i dekoren.
Chamonix, passande i alpinvit.
Tonic, baserad på BX15TGE, namnet har innan använts på en Visavariant
Deauville 1990 med ABS som standard.
Meteor, tillgänglig i England April 1992, mörkt mörkt grå metallic och Gti-paket
Millesime var specialmodell 1990, året efter ingick den som ordinarie modell, inte helt ovanlig variant i Sverige.
Fashion med trendigt mönstrad läderklädsel 1986.
Och givetvis fanns det ju en BX GT också med lite prepp under huven, spoiler och stripes
En av de mer udda varianterna syntes det inte så mycket av på utsidan, annat än det annorlunda emblemet bak, Digit.
Den hade digitalinstrument från Jaeger, en serie på 4000 av dessa Didgit gjordes 1985 och är eftertraktade idag
Atena, ännu en icke-GTi med Gti-attribut för England, lanserad i November 1990
Och så fanns det såklart också en BX Leader, såldes 1985 till 1987
CX gjordes i väldigt få specialvarianter, men CX Leader var en av dom. Så mycket serie limitée var det dock inte då runt 10 000 Leaders gjordes 1984-1989
Croisette hette en variant som erbjöds i Nederländerna, det var mer eller mindre en Leader med andra emblem, 1988