Lagerbyggnaden är enorm och inrymmer de delar av museets samlingar som inte är utställda. Coventry var under decennier den brittiska bilindustrin absoluta centrum.
...och smått. Sinclair C5 är väl ett måste även om kopplingen till Coventry inte är så stark.
Vad anas under floret...?
Land Rover? Nej Austin Gypsy brandbil!
Barbie har lånat ut sin Jaguar XJS till museet.
Det finns en del intressanta prototyper i samlingen
Vi tittar in i den mest spännande av dem alla.
Ferguson R5 konstruerades av Harry Ferguson och stod klar 1956. Fyrhjulsdriven med skivbromsar runt om och låsningsfria bromsar var den minst sagt före sin tid.
BMC lovade stötta en provflotta om 350 bilar men drog sig senare ur. Endast sex prototyper byggdes.
Panther Rio var en upplyxad Triumph Dolomite...
...som bara byggdes i 38 exemplar.
Prototyp till mellanklassare från Hillman med svansmotor...
... och väldigt intressant placering på dörrhandtagen.
Får jag välja en och ta med mig så får det bli du! Atlas – bara namnet på denna Rootes-produkt. Bara namnet!
Under varje skynke döljer sig en historia.
Fish and chips i bästa sällskap!
Museet har även renoveringsverkstad - man försöker hålla så stor del av samlingen i körbart skick.