Det började med att öppna upp hundkojor
Så fick man en order från Heinz, dom skulle ha 57 stycken Wolseley Hornet för en tävling 1966
Vauxhall Viva blev också av med taket hos Crayford
Viva Brabham HB90 som cabriolet från Crayford
Men började även ge sig på utländska bilar, 1969 hade BMW slutat göra sin "vollcab" på 02-modellen. Ville man ha en BMW cabriolet utan störande bågar löste Crayford det.
Trimma lite också, Capri Exterminator hade en 302" V8 från Mustang under den modifierade huven.
Capri som cab gjordes givetvis också.
Audi 100 2+2 cab 1970, i samarbete med tyska Karl Deutsch karosseribau.
Man gjorde också en slags hatchbacklösning på Austin 1100.
Inte bara kapa tak, man förlängde dom också. Crayford gorde en hel del kombikonvertierina från 1970 och framåt. Bland annat på Audi 100.
En specialare, Austin 3-litre kombi blev en stor bil
En hel del kombis byggdes på Mercedes-Benz.
240 Lang kombi för den som behövde lasta stora saker, 1973
Rymlig Mercedes-Benz 280SE från Crayford 1975
En rad sprillans nya Crayfordmercor på rad
En BMW 3,0Si kombi blev det också
Rover Estoura gjordes egentligen av FLM Panelcraft, Crayford stod för interiörsidan.
En prototyp som inte blev något mera av, Triumph TR7 Tracer
Tyckte man Princess hade för liten bagagelucka, så rättade Crayford till det med ett jättegap till hatchback.
Man gjorde en del annat småpill också, som att konvertera Porsche 914 till högerstyrning.
Och man hade lite andra verksamheter. Puma Packway var egentligen en italiensk minimoped, som kunde packas i en väska. Di Blasi hette tillverkaren och Crayford fick den engelska agenturen för den lilla käcka moppen.
Morris Marina cabriolet, Leylands återförsäljare i Plymouth, Mumford ville ha en cabriolet, Crayford utvecklade en baserad på en fyrdörrars Marina 1973, och produktionen gjordes hos Mumford själva
Austin Allegro cabriolet från Spinins of Twickenham som sålde dom, men utvecklad av Crayford.
Centaur kallade Crayford sin variant av Vauxhall Cavalier
Austin Metro 1980, kallad Metropolitan.
Crayfords öppna Cortina kom till större delen att byggas hos Carbodies.
En Volkswagen Scirocco cabriolet gjordes 1980 och döptes om till Tempest. Den hade elmanövrerad suflett och en del extrautrustning. 1000 broschyrer trycktes upp, men inte en enda kund tecknade order på Tempesten...
Condor var en udda kombi som visades upp 1980, baserad på Mercedes-Benz 450SL
Ford Fiesta Fly, 1981,det skall ha byggts ett 30-tal innan man överlät produktionen till firman F.English. Som i sin tur fördelade ut licenser att bygga Fly, och idag vet man inte hur många Fiesta Fly det egentligen finns.
Lastbilscabbe? Ja denna spektakulära Leyland Roadtrain byggdes för Leylands PR-avdelnin goch användes som pace car vid Truck Grand Prix racing.