Gunnar Skog med Saaben som blevframröstad av er läsare till Årets Klassiker, I MHRF:;s monter berättade han om den äventyrliga Monte Carloresan som var följetong här förra året.
Ute i hallarna putsas det in i et sista, Mats Ola Larssons Chevrolet 59:a låg i delar på måndagen, blev klar på torsdag kväll och tog hela fem priser under helgen!
Hos A-bombers stannade klockan 1955, här kör man benhört på old schoolstilen, i både bilar och mode.
En dos custom på custom motor show, Ford '32 roadsters är fortfarande nummer 1 bland hot rods. Här ett nytt bygge av Dan Erson med suverän finish.
Men inte bara Fordar, man kan ju även byga på en Hudson från 1939
Eller varför inte göra något som inte liknar något annat?
Utländska utställare, Volkswagen Fridolin är ganska okänd här i Sverige men var VW:s egen motsvarighet till vår Tjorven. Alltså en praktisk skåpbil för brevbärare. Ruud Janssen från Nederländerna har tagit den praktiska Fridolinen och gjort totalt opraktisk, med en W12 jättemotor från Toureg och rörramschassi. Superfint bygge i den högre skolan.
Volkswagen skåp från 1964 hos Sonax. Dirk Hattenhauer, Tyskland.
Elmia bjuder på en bred spännvidd fordon i alla stilar, från stort.
Chevrolet kom med en ny generation bilar 1955, och det firades också på Elmia, '55 Chevys är evigt populära.
Shelby GT350H, där sista bokstaven stod för Hertz. Shelby byggde en specialserie för attanvändas som just hyrbilar, rent-a-racer.
Originalavdelningen, Cadillac Eldorado från åren 1953-60 visades upp, när står årgångarna 1957-60
Och en helt nyrenoverad Eldorado 1954.
Och samtliga tre årsmodeller av Fords "plåtcabbar" 1957 till 1959.
Surftema med piffig Buick Estate från 1950.
Bugatti type 44 från 1929 tillhörde de verkliga pärlorna på Elmia, detta exemplar är från Norge.
Från Norge kom också dessa två racerbyggda Chevrolet Corvairer. Svansmotorchevan hävdade sig bra i banracing när det begav sig och funkar bra till det än idag.
Motorcyklar, dessa två trevliga customcyklar är byggda på ganska ordinära Suzukis, men fått fint retrostuk.
Originalare, Harley Davidson från 1925.
Mycket handlar om motorsport på Elmia, bådde historiskt och modernt. Här Opel Manta 400.
En del samlar frimärken, en del samlar kaqpsyler, Tommy Andersson i Ydre samlar Ford Focus WRC rallybilar.
Lowriders, bilvärldens motsvarighet till sprattelgubbe. Sextiotalschevrolets är populära i de krestarna, och ju vildare desto bättre.
I Finland har man en lite annan infallsvinkel på custombyggen, man bygger på precis vad som helst. Lauri Hämäläinen har byggt en Lowrider-Lada.
Ett annat bygge från Finland, BMW 2002 med hög puts.
Hur många har hört talats om Toyota Crown Majesta? Ingen vanlig bilmodell i Europa alls, och denna stylingbil årsmodell 1995 komemr ju också från Finland.
Volkswagens i olika modell och tappning
Det är svårt att tro att min faktiskt tittar in i en Opel Astra, men det är vad den här bilen en gång började som.
Alla knep är tillåtna för att väcka uppmärksamhet med sitt bygge, som att gömma en annan Saab i sin Saab.