Bland åttiotalets hetaste bilar var M3, en mycket kompetent bil med attityd.
M3 cabriolet är en sällsynthet, 786 exemplar gjordes av denna modell, bakom står en ännu mer sällsynt variant. M3 GT från 1995 gjordes i 356 exemplar, alla i grönt.
Hela BMW:s M-program började med M1, avancerad mittmotorsportbil delvis utvecklad hos Lamborghini och var avsedd för att tävla med. Det gjordes det också men itne i samma utsträcknign BMW hade tänkt sig, 485 stycken gjordes mellan 1978 och 1981.
M635CSi fick ärva M1:ans motor, en rak sexa med fyrventilstopp som kallades M88.
Nästa bokstav man använde för roligare BMW-bilar var Z. Den egendomliga Z1 med sin unika dörrkonstruktion och plastkaross kom 1989 och byggdes i en serie på 8000 exemplar.
BMW på rad med 850i och Z8 samt Z1.
Vacker barockängel i vitt, BMW 501 från 1956.
BMW:S femtiotal var lite märkligt, man hade den lyxiga 501/502 med V8 i ena änden och små minibilar i andra utan något däremellan. BMW 600 var i princip en förstorad Isetta med baksäte
1969 kom man att ta upp kampen med Mercedes på allvar. 2500 var en rymlig sedan med kraftfull motor som under åren utecklades till 3,0 och 3,3 modellerna. Få finns kvar idag i detta fina skick.
BMW har under åren låtit kända konstnärer sätta prgel på specialbilar. På Elmia visades två fina replikor av dessa. Här Roy Lichtenstiens 320i group5 från 1977.
Och en 3,0CSL med motiv av Frank Stella.
1602 som håller på att bli racerbil
Modern klassiker, M3CSL var en specialare som gjordes 2003-2004, om några år kommer ni ångra att ni inte köpte en i tid.
Modern klassiker 2. Hybridtekniken utvecklas och BMW tar det till ny dimension med makalösa i8. En miljöbil som gör 250 och med en design som inte är av denna värld, definitivt en framtida klassiker.