Under rubriken 'farsans första hjul' fanns en rad trevliga montrar indelade i decennier
sextiotal, Fiat 1100 1961
Sjuttiotal, Toyota Crown 1970
Och farfars första vingar, Micke Carlssons fantastiska Fokker Dr.1 Triplan tronade i hallen. Helt originaltrogen och flygande replika av en första världskrigets mest kända plan.
Trehjuligt med Trojan , det vill säga en engelskbyggd Heinkel.
Tre hjul från Harley Davidson. Servicar var en praktisk modell som byggdes från 1932 ända fram till 1973.
Lotus-Opel Omega var den ultimata sleepern rakt från fabrik, 377 hästar med dubbelturbo gav en toppfart som lämnade BMW Mercedes och annat som små prickar i backspegeln på Autobahn.
Opel Ascona GTE 1981, sällsynt specialvariant.
Helen Elmgren på plats med sin fina Austin Healey i MHRF:s monter
Sällsynta amerikanare, Buick Roadmaster wagon 1953, en av de sista riktiga woodies. komplicerad träkaross gjorden den exklusiv och dyr. Bara 670 kunder köpte sista årsmodellens av Buicks lyxigaste stationsvagn 1953.
Ingen vanlig Camaro utan en COPO-Camaro, med 427"motor. För att få en sådan fick man gå via bakdörren hos Chevrolet och fråga snällt, och betala ungefär lika mycket som en Cadillac Eldorado för att få det absolut värsta bitarna att gasa med.
Det ser ut som en Mercury men är en Monarch Richelieu från 1956. Detta var en Kanadabyggd variant av Mercury som såldes via Fordhandlare där. Mycket sällsynt men ett par enstaka exemplar har letat sig till Sverige.
De Soto sjöng på sista versen 1961 och rätt få bilar byggdes. Hur sällsynt är då denna cabriolet då? jo såpass att det enda kända exemplaret står här.