Austin Metro, i vanliga fall en rätt trist slätstruken småbil, förvandlades till ett brutalt Frankensteinmonster i Grupp-B. V6 motor bak på drygt 400 hästar, fyrhjulsdrift och en startvikt på 1000 kilo gjorde den till en veritabel slangbella.
Karriären för Metro 6R4 i Grupp B blev kort, men rallycrossåkarna tog gärna över monsterbilarna. Den här kördes framgångsrikt av Per Eklund, och bilen bor i vanliga fall på fordonsmuseet i Arvika.
Ford RS200 var heltigenom framtagen för Grupp-B, men klassen ströks i princip när bilarna var klara. Även dessa blev populära i rallycross.
Framgångsrika Lancia delta S4, med turbo och kompressor stressade man upp en 1,8 litersfyra till drygt 600 hästar, prov visade att effektutag runt 1000 hästar var möjligt.
Åttiotalets mest framgångsrika rallybil, Audi Sport Quattro, här i sista fasen som kallades E2. Med över 500 hästar och 1050 kilo bil gick den ungefär lika fort på tvären som rakt fram.
Peugeots bidrag till Grupp B cirkusen var 205 Turbo 16. Mittmotor, rörram, fyrhjulsdrift och kevlarkaross gjorde den till en vinnare.
Mera rally på mässan i äldre och nyare form.
Lite beskedligare bilar i Midnattsolstrallyts monter. Vauxhall Chevette i klassisk stil. Rallyt körs i år runt Vimmerbytrakten helgen r 29:e juni-2:a juni
Här träffar vi också Klassikerkändisarna , Tvåtaktsteamet Lasse och Sibylla från Stockaryd.
Opel Ascona 400 var en specialmodell främst för rally.
Stockholm Open är en lite ljusskyggare tävlingsform, har vunnits flera gånger av en svart... Opel!
Uppkäftig Anglia gjord för Classic racing i den snabbare divisionen
Anglia som Pro streetracer, från Finland.
Så här tuff kan en Volvo 360 bli i racerkostym.
Shelby Daytona replica tar form, målet är så originaltroget som möjligt
Corvette Gran Sport replika som det även tävlas med flitigt.
När bilen är nästan lika bred som den är lång, är den färdig för Super saloon, tuff Camaro från 1981 i nostalgisk Gulflivré.