Högsta utkikspunkten på Elmia är förarhytten på Futurlinern.
Ett av de mest fantastiska, och svåra renoveringsprojekt som pågår, Futurliner #8 håller sakta på att återuppstå. Drivande bakom renoveringen är Nicklas Jonsson, Jonssonpower, Mora.
Ballaste biltransporten, ett gäng som kallar sig Bonnvischan racing hade med bland annat denna underliga lastbil. Austins KG-serie skiljde sig från de flesta andra med att ha ingångsdörren på hyttens bakhörne.
Saab hos Attitude car club med välkänt startnummer på dörren.
Saab Sonett, en av de sällsynta med tvåtaktsmotor.
En BMW 2800CS känd från Klassiker avtäcks inför mässan.
Verktygsbodens lyftar pryddes av fina bilar som Porsche 911
Blänkande Oldsmobile i 1958-montern.
Ovanlig Chrysler Windsor cabriolet från 1949
I den lite mer sportiga avdelningen, Lancia 037 replika som vi skrivit om i tidningen förut.
Opels rallybil Ascona 400 är raraiteter idag men delarna finns att köpa för att göra en egen 400, som den här.
Ginetta G34R tillhär de mer sällsynta modellerna från tillverkaren som överlag alltid byggt blygsamam volymer.
Stylad BMW 535 kombi, från 19877, men vänta nu, det fanns väl inte? Jo några stycken byggdes som kombi av Schulz och det här är en av dom.
Klassisk BMW 3,0 som fått modern drivlina från.... Mercedes!
Datsun 100Y kanske inte är det mest uppenbara att bygga cutombil av men det blev ju en tuff liten sak ändå.
Ford Anglia Thames van från Danmark.
Hur maxad kan man göra en Beach byuggy? jo så här i full sextiotals custom stil. Detta uppseendeväckande bygge kom från Finland.