1958 byggdes det blott 82 stycken av dessa De Soto Adventurer cabrioleter. Här står TRE av dom! Arne Nilsson i Torsby är det som äger och renoverat dessa rariteter
En 'Woodie', också en sällsynthet, 1941 gjordes det drygt 6000 Ford De Luxe wagon. Trä är ett ömtåligt material och många woodies försvann tidigt.
I år var det mopedtema i C-hallen. Monark fyller även 110 år.
Harley-Davidsonmoped? Jovasst fanns de, Daniel Pero från Tyresö har lyckats hitta en.
Italiensk värstingmoppe, Malanca Testa Rossa.
en hel del fina custommopeder fanns utställda.
Otroligt bygge från Danmark, med tändkulemotor
Och är vi i Jönköping är ju Husqvarna en självklarhet på mässan. 112TV racer från 1935.
Ardie är inte så kända hos oss men dom byggde motorcyklar från 1919 fram till 1958. Här en 250B Sport från 1955
Ovanlig Sheffield Dunelt från1932.
Designern Ulf Bolumlid visade upp en särlig kreation. Elmotorcykel i vintagestil.
Klassiskt Vallåkrabygge har bytt skepnad. Den här Volvorodden byggdes av bröderna Willhelmsson för 25 år sen. Då fick dom en ny 960 från Volvo att använda till bygget. Idag har rodden från 1934 uppdaterats igen med mekanik från S80 V8.
Suicide Comet från Finland väckte stor uppmärksamhet. Det är i botten en ovanlig taksänkt Mercury Comet som har ett förflutet som racerbil i Sverige. Bilen byggdes ursprungligen av Kenneth Feldthusen i början av 80-talet.
Ett ovanligt customobjekt, Simca Aronde.
Ovanligt customobjelt är också Volkswagen 181, som även kallades Thing.
Tuffaste epan, Chevrolet pickup från 1945.
Från Danmark kom en samlig 'Cars' bilar,fiat är så nära ett påskägg man kan komma.
Något som blivit otroligt populärt på senare är ju Rallyescorter.