Karmann Ghia i nostalgisk display
Nash Metropolitan hos Nostagia, den lille amerikananaren som byggdes i England.
Fin Ford 1934 hos Ford V8-klubben
T28, det står för testvagn 28, en av provbilarna före 145 togs i produktion.
Läcker Lincoln Capri från 1955
Mercedes-Benz 220Se cabriolet från 1965. Teutonisk elegans i sin bästa form.
Ett tema för i år på Elmia var året 1959, här en Edsel Citation cabriolet. Corsair hette modellen och gjordes i 1343 exemplar.
De Soto Fireflite 1959, cabrioleten är en riktigt ovanlig sak med blott 186 tillverkade
Muskelbilar är obligatoriska inslag på Elmia , Ford Torno Cobra 1970.
Tuffa Firebird Trans Am kom modellåret 1969, men det dröjde innan Trans Am slog igenom. första året gjorde abar 698 coupéer och åtta cabrioleter.
Ulv i , tja kanske inte fårakläder, men ZR-1 var synnerligen speciell. Effekten hade skruvats upp till hela 375 hästar mot vanliga Corvettens 245. Det och alla andra modifieringar gjorde även dubbelt så dyr som en vanlig Corvette
Otroligt fin Volkswagen T3 Transporter 112i, med Trafikmagasinet dekaler som pricken över i.
Saabklubben visade bland annat upp en extra fin och gul 9000 Aero.
Hos MHRF monter stod detta spännande renoveringsobjekt i makroformat, Honda S800.
Här är det tyst och tomt än så länge...
Bilar vilar på lyftar, verktyg framtagna...
Här står även Lord Gnu och väntar på att bli omhändertagen.
Här slipas grundlacken på Lord Gnu, och Verktygsboden Restoration show är igång. Där flera andra firmor och klubbar arbetar med diverse projekt under hela helgen. Febril aktivitet på alla plan.
Rattstång till en MGB tas isär, här skall sättas i ett elservo, allt arbete görs under mässans gång.
Classic Honda club är i farten med renovera ett par fin aklasiker
Den här Jaguaren skall få nya dörrsidor gjorda.
Birger Sjöbergs fordonsgymnasium har en Volvo Duett som skolprojekt.
Lars och Maria Edwardsson är upptagna med nyfikna besökare större delen av tiden
Engelska hjulet demonstreras, den här plåtbien skall bli en skärm till en Jaguar C-type.