Engelska parken på Elmia, med Rolls Royce Silver Shadow. Bussen är en Bristol.
Nästan lite leksakskänsla med dessa Minis parkerade brevid bussen
En monter med fina MG-bilar.
Armstrong Siddeley, ett av flera prominenta brittiska märken som inte finns bland oss längre.
Likaså finns inte heller Lea Francis längre trots åtskilliga återuplivningsförsök genom åren.
En monter med Jaguarer, grönt är dominerande färg.
Och en samling fina Fordar, som Anglia
I skogshörnan hittar vi en fin Land Rover från 1969
Och självklart skall en Grålle vara med också.
Från den mer sällsynda delen av brittiska bilmodeller. AC Greyhound, bara 82 stycken av denna snygga coupé gjordes åren 1959-62.
HRG tillhör också de lite mer obskyra britterna. Man gjorde mest tävlingsbilar och totalt satte man ihop 241 HRG-bilar under 20 år. Den speciella Aerodynamic från 1947 byggdes i 45 exemplar.
Mer talrik däremnor är Morris Minor Traveller. Drygt 1,3 miljoner Morris Minors byggdes fram till 1971.
Wolseley 6-80 kan sägas vara Minorns storebror och delade kaross med Morris Oxford och motorn från Morris Six. Den kraftiga sexan gjorde modellen populär som polisbil.
Metropolitan, jänken som byggdes hos Austin men såldes av Nash och Hudson i USA.
Lotus Elite från 1979 hos Lotusklubben.
Tvåhjuligt, En Hesketh är inget man ser varje dag. V1000 var en bjässe till motorcykel med 1000cc V-twin. 149 stycken av dessa skall ha byggts i början av 80-talet.
Mer engelska motorcyklar hos Falbygdes motorklubb.
Och hos Verktygsboden putsar man upp lacken på det senaste fyndet, en Jaguar mk X.
Förra året på Elmia började man montera ner den här MGB GT:n, i år satte man ihop den igen.