Fransk lyx, Facel Vega salufördes genom Hoffman i New York som så många andra exotiska märken genom åren.
SM var den enda Citroënmodell som såldes i nämnvärt antal i USA.
Peugeot var inte heller någon direkt storsäljare, men 604 med USA-front ser tuff ut.
Maserati Quttroporte 1967
Mercedes Benz köpte man tidigare genom Hoffmans i New York, senar tog Studebaker över försäljningsdetaljen.
Och efter Studebaker försvunnit hette det Mercedes of North America, i flera fall var det just fd Studebakerhandlare som fortsatte sälja Mercor.
Mercedes-Benz satsade stort på diesel i USA, många varianter av dessa såg vi aldrig ens här.
Jaguar E-type 1972, eller XKE som den kallades där, 1972 kom den maffiga V12:an prescis lagom före bensinkrisen.
Aston Martin Lagonda för USA 1980.
Bentley Turbo R, stor snabb och dyr.
Rover Sterling hette bara Sterling i USA, älla Rovermärkningar raderades bort, men försäljningen gick ganska trögt ändå, 1988
Om ni inte känner till märket Metallugique så är det inget att oroa sig över. Detta belgiska lyxbilsmärke försvann för snart 90 år sedan. Men som många andra sökte man lyckan på den nya stora marknaden på andra sidan Atlanten, här i en annons från 1912.