Eleganta 230S, från 1965 köpte man Mercedes-Benz genom deras egna nordamerikanska försäljningsorganisation. Innamn dess var det Studebaker som hade hand om Mercedesförsäljningen i USA.
Citroën gick trögt i USA , med undantag för Citroën-Maseratikorsningen SM somblev deras mest sålda modell där.
FRanska Facel Vega gick också relativt bra i USA, fast produktionen var ganska blygsam.
De flesta såldes genom Hoffman , som sedan 20-talet varit specialiserade på exklusiva européer i Nordamerika.
Jaguar har länge variten populär bil i USA, E-typen eller XKE som den ofta kallades där blev en storsäljare.
Likaså efterträdaren XJ-S
Bentley var på väg att försvinna, men med en ny tuffare linje med turbomatade motorer och modernare teknik gjorde dom en rejäl comeback. Här är Turbo R för USA 1989
Även en Rolls Royce måste tvättas, ett rent familjenöje 1958 med stora Silver Cloud.
Silver Shadow 1978, timeless, prcieless...
Maseratisortimentet för Amerika 1967
Mercedes-Benz 450SE med stor V8 i nosen var direkt menad för USA. Sensible size och good mileage var ju relativa begrepp där 1974.
Mercedes var bland de få som enträget saluförde dieselmotorer i USA, och flera av dessa sågs aldrig i Europa. Här är 1980 års Mercadieslar, enbart för Amerika.
Peugeot 604 blev aldrig någon större framgång på den här marknaden , men den fanns för de få som ville ha en.
Beyond your wildest dreams, Aston Martin Lagonda liknande ingenting annat.
Här hette den inte Rover utan bara Sterling, 1988
Och ett kliv långt tillbaka i tiden. Decauville har väl inte många hört talats om idag men de gjordes i Frankrike 1898-1910. Man sålde nog inte många i Amerika, annonsen är från 1905
Minerva var Belgiens lyxbilsmärke, på den här tiden fullt i klass med Rolls-Royce, Hispano Suiza, Mercedes och de andra. Den här är från 1922.