Mercedes Benz 300SL var bland det dyraste man kunde köpa 1954, prislappen var cirka 6400 dollar i Amerika. 300SL kom till genom påtryckning av den amerikanska importören Hoffman och drygt 80% av allihop såldes där.
I slutet av femtiotalet var fyrdörrars hardtopkaross populärt i USA, Mercedes Benz var den enda importbilen som erbjöd detsamma.
Hoffman Motor sålde även Jaguar, XK120 blev också snabbt populär i USA:
Lancia blev aldrig något stort märke men Hoffman förmedlade även deras modeller under femtiotalet.
För 13500 dollar fick man 1958 två Cadillac Fleetwood 60 Special och en Chevrolet 210 sedan, eller en Rolls Royce SIlver Cloud.
Wundercar! BMW Bavaria var en USA-specialare i form av en 2500 med den större 2,8 litersmotorn. Prislappen på drygt 5000 dollar motsvarade en Buick Electra
Facel Vega 1961, under den korta period dom hade sin egentillverkade 1600cc motor.
Mercedes-Benz 450SE med jätteläpp i gummi enligt sjuttiotalets USA-norm.
Jaguar XJ6 1976 begåvades också med jätteläppen
XJ-S kallades från början för S-type i USA.
Rolls-Royce 1973, såklart man behöver en som andrabil, särskilt om förstabilen också är en Rolls-Royce.
Och så går vi längre tillbaks i tiden, annons för den belgiska lyxbilen Minerva 1922.
Decauville från Frankrike blev aldrig någon stor producent, deras första bil kom1898 och de sista byggdes 1910. Den här annonsen är daterad från 1905.