Mer mossa att borsta bort. Snart har jag gått över precis hela karossen med stålborste.
En dörr var redan klar och efter puts och kontroll på rutramens skick är det bara att sätta igång.
Eftersom jag redan gjort en dörr klar så är det inga märkvärdigheter att mäta fram vart jag ska lägga snitten.
Åter igen har jag en oerhörd hjälp av donatordörrarna eftersom dörren som valt att sätta på Dodgen är dålig i ovankant.
Jag gifter alltså ihop "min dörr" med halva fönsterramen från en annan
På samma sätt som med a- och b-stolpar så lägger jag ner stor omsorg på fog och svets. Helst ska det inte gå att se vart skarven ligger, då har man lyckats.
En "selfie" enbart för att visa hur jädra nöjd jag är över dörrarna och hur rätt stuket blir.
Med en väldigt brandskadad huv som är torftigt riktad kan man nu ana lite över hur hytt och motorhuv kommer se ut
Lars Edwardsson skickade upp en Jaguar XK-motor från sina hemliga gömmor i Borås. Nu behöver jag bland annat blanka släta ventilkåpor och en lämplig 5-växlad låda. Jag är öppen för förslag, viktigast är att den inte har överväxel utan "femman på spaken" Jaguar, BMW, Iveco eller?