Sjukt irriterad studerar jag sparklådan jag kapat loss om det verkligen inte finns en lösning att kunna använda den ändå.
Men jag förkastar den planen och inser att inte bara yttre delen jag nyss kapade loss passade uselt utan även instegsplåten bör göras om.
Japp! Det är bara att kapa bort skiten. massor med timmar som hamnar i fraggen hos Stena, men hellre det än se eländet så fort man öppnar dörren.
Så var vi på ruta ett igen och det är dags att stoppa i kassettbandet som ingen annan ska lyssna på eller veta om att det finns. Lazze Stefans sänker humöret effektivt till riktiga nollpunkten.
Instegsplåten har jag ju tillverkat för några veckor sedan så det är ingen raketforskning. Det är bara så att nu har jag en sick och fals maskin. Det hade jag inte då och den öppnar upp för en mycket mer konstruktivt tänk.
Det är ju den enklaste sak i världen att göra böjda bockar i sick och falsen och i kombo med krymp- och sträck kan jag även behålla plåtens planhet. Det enda som begränsar mig här är underhjulets djup eftersom jag vill köra mot hjulets inre kant.
Nu ska jag ju "åt andra hållet" jag ställer djupet på trappstegsbocken enkelt med tumstocken
Kolla va! Vilket trolleri, så enkelt med rätt maskiner. Om jag haft sick och falsen när jag gjorde detta första gången hade jag kunnat roa mig med annat nu.
. Nu har jag helt rätt form mot dörrens ytterskinn vilket inte riktigt var fallet på den tidigare versionen.
Den här bilden visar tydligt problematiken med hur karossen är formad. Även om en 20-talare är i klossform så finns det mycket linjer som sveper iväg åt fler än ett håll.
Eftersom att nu är det endast ett hundraprocentigt resultat som räknas och instegsplåten ska fästas mot en kant på sparklådan som måste bli helt rak vill jag sätta en extra förstärkningsplåt mot instegsplåten. Men då måste jag först göra klart bakre hörnet i dörrposten.
Det här var väl egentligen det enda roliga på hela den här kvällens jobb. Nytillverkning och klar dörrpost känns i alla fall som ett avancemang i rätt riktning.
Jag mallar snabbt fram rätt form, kapar en plåtremsa och knäcker det i sick- och falsmaskinen. Krymper lite så biten blir helt rak, sedan är det bara att punkta fast.
Så stark kanten blev, så här skulle det varit gjort från början. Nu återstår själva sparklådan, men nu har jag en hundra passande kant mot karossen i längsled. Får sova på saken hur jag löser så den får rätt form i lod för nu är jag nöjd i verkstan för i kväll.
Ölen ute på verandan i sju minusgrader mitt i natten efter jag gett utlopp för min irritation med ett rejält snöskottarpass satt som en smäck och fick mina upprörda känslor att kyla ner sig. I morgon är en ny dag och nya prövningar.