Ibland är det evigt pusslande med småbitar. Framförallt när det är komplicerade profiler, detaljer som ska skapas.
Men rätt snart sitter hörnet i dörrposten på plats och svetsfogar slipade.
Profilen till yttre sparklådan snittas på samma ställen som på andra sidan för att den ska liva med ramens svaga böj.
Underkanten måste smygas in i framkant men det blir ett jobb först när jag satt upp karossen i snurran och har den upp och ner.
jobbet med en miljon svetspunkter klart just här och endast slipning av svetsen återstår.
Den till utsidan jättestora sidventilsexan och traktorlika växellådan står på en pall och bara väntar på att få träda i tjänst igen.
. Den här motorn är ingenting man kånkar in i verkstan ens på fyra man, den väger massor. Men min grävmaskin lyfter enkelt in motorn genom verkstadsporten.
Motorn är egentligen en riktig stenålderskonstruktion. Stigförgasaren som alltså sitter under insugningsröret är egentligen bara ett flottörhus med ett hål in till gasspjäll och insug.
Generatorn är i permanentdrift med en biffig kedja som ser ut komma från en Scania. Kamtransmissionen är alltså modernt till skillnad mot många långt senare motorer som hade drev istället.