En tjuvstart med fenmode redan 1952, då denna Ferrari 212 Inter fick kaross med rakbladsvass bakända från Vignale.
Ferrari 375 America 1953, Vignale-kaross. 12 exemplar byggdes totalt av 375 America modellen, varav en med små fenor på.
Extrem 410 Superamerica, specialbeställning som byggdes av Ghia.
33 stycken 410 Superfast-bilar byggdes plus två som benämndes 410 Superfast 1955. Dessa två fick Pininfarina-karosser, en med fenor och en utan.
Ännu en 410 Superamerica med kaross från Ferraris egna huvudleverantör, Scaglietti
Och en 410 Superamerica med fenor och delad bakruta från Boano 1956
Av de 33 Superamerica-bilarna byggdes bara en med öppen kaross, av Boano 1956
Av de 33 Superamerica-bilarna byggdes bara en med öppen kaross, av Boano 1956
12 exemplar av Ferraris 375-serie byggdes, denna från Pininfarina 1955
250GT från Boano 1956, med lite klumpigt bakparti som närmast påminner om senare Ford Zodiac/Zephyr