Påkostad 1100 från Pininfarina 1939 , grillen verkar dock vara hämtad från en Ford-
Competizone aerodinamica från Colli, ren racebil på 1100-bas
aerodynamikexperiment, från Savio
En annan experimentkaross från Savio 1939
Nyttofordon byggdes många på 1100, ambulans från Conta 1939
1100 1946 cabriolet från Balbo
Pampig Giardinetta, stationsvagn alltså, från Viotti 1946
Spiderkaross från Farina 1947, denna form sågs även på en del större Alfa Romeokarosser från samma tillverkare
Zagato byggde några karosser på temat "Panoramica" med höga välvda rutor
Underlig spider från Frua 1947
Weekendina kallades en liten serie sådana här stationsvagnar från Boneschi
Och en annan Balbobyggd spider från samma år
Extrem kaross från Castagna 1947
sportig coupe från Motto, specialbyggd för Milel Miglia 1947
Modern sedan med pontinkaross 1948 från Boneschi
cabriolet från Allemano 1948
cabriolet från Ghia 1948, rutn de här åren byggde Ghia en hel del karosser med heltäckta hjul
specialcoupe från Boneschi som bär en del drag av Austin A90 Atlantic.
En till "Panoramica" från Zagato är man ser tydligt de välvda glasen , futurism 1948.
vacker stationsvagn från Castagna
ambulanskaross 1948, ovanligt nog byggd av Bertone
stationsvagn från Monterosa 1948
1100ES coupe ritades och byggdes av Pininfarina och ingick standardsortimentet
Coupé från Lombardi 1949, där man sneglat en hel del på samtida Studebaker med den stora glasverandan bak.
"Gioiello" kallades denna Ghia coupe 1949
"Salonico" från Lombardi, antagligen menad som prototyp för en seriebyggd model som aldrig blev av
Sircafi coupe från Ghia, utställningsbil för Fiat.
extrem design 1949 från Colli
Stella Alpina byggdes i en liten serie som coupe och cabriolet av Monviso
Föga elegant cabriocoachkarosseri från Savio 1949
Giardinetta från Viberti, kaross delvis troligen i pegamoid på trästomme, med duk fastsatt i aluminiumlister.
Giardinetta med gedigen trästomme och skal, från Viotti
cabriolet från Canta 1950
elegant coupé också från Canta
märklig spider som sägs vara byggd av Carozzeria Touring 1950
Stationsvagn från relativt okända Ostuni
1100A cabriolet från Garavini
elegant spider eller "Barchetta" som en mer strikt roadster kallas, ser mycket engelsk ut, men är alltså en Fiat med kaross från Zagato 1950. någon i Abingdon måste tittat på den här när MGA skulle tas fram några år senare
en cabriolet från Castagna, med sk "vutotal"-ruta, alltså utan stolpar.
Fiat 1100 Coupe från Ostuni som fått en ganska egendomlig utsmyckning i grillen
sedan, eller "Berlina" från Ghia 1950
"Panoramica" på en liten stationsvagn, på typiskt Zagato-manér, denna från 1951
"Sestriere coupe" från Motto, troligen en ren tävlingbil
spider från Schweiziska Ghia-aigle.
Riva är mest kända som fina båtbyggare, men en och annan bilkaross byggdes där också, som denna stationsvagn med annourlunda sidoöppnad lucka 1951
praktisk traditionell stationsvagn fråb Viotti
Elegant karosseri på 1100ES-modellen signerat Pininfarina
Utiletta Frasca var namnet på denna anorlunda lilla specialbygge från Ansaloni 1952
GT-coupe från Zagato 1952, med en tredje lampa i grillen, en detalj som var lite trend i på tidigt femtiotal .