1960 presenterade Ghia en vacker coupé på 2100:an, som senare kom i produktion...
Fiat 2100 coupe från Pininfarina redan 1959
Enplain coupe från Vignale samma år
Abarth från Allemano som byggde på 1800:ans plattform
Nyttofordon, ambulans från Grazia på 2100.
Michelotti design 1960, byggd av Monterosa
Moretti byggde denna fina cabriolet på 1800
som också fanns som coupé
Fiat 2100 Bonetto coupe från Boneschi 1961
Limousine från Lombardi för regeringsbruk.
Fiat 2100 coupe från Viotti, design Frua
Och spider från samma Viotti-Frua samarbete 1961
Specialbil från Pininfarina med glastak, för utställningar, 1962
1800B ambulance från Mariani
och en begravningsbil också den från Mariani
1962 byggde Ghia en "club wagon" prototyp på 2300S, en tidig sportkombi som stannade vid detta enda exemplar
Och ett par spiders byggdes på prov utan att heller nå serieproduktion.
Pininfarina byggde en del specialbilar på 2300S, bland de mer kända är denna "Lausanne"
En Pininfarina special till, 1964
Pininfarina special byggd så tidigt som 1962
Lausanne som spider, 1963
Gazella kallades denna coupé från Boneschi
Italsuisse byggde denna spcialbil, för Vatikanens garage, en Påvebil, Papamobile som de brukar kallas.
Ännu en Savio-2300S med lite annorlunda utseende.
Och en tredje 2300S från Savio
Moretti 2300SS coupé ritad av Bertone
Och en Moretti 2300SS spyder, 1963
Fiat satte aldrig 2300S spidern i produktion men Boneschi byggde den här eleganta fyrsitsiga cabrioleten på förslag
En Presidentiale 2300 limousine från Lombardi
och en 2300 landaulet från Lombardi för paradbruk.
Grazia var en verkstad som inriktade sig främst på ambulanser och begravningsbilar, och den senare delen av 2300:ans produktion verkar det nästan uteslutande bara byggts nyttofordon, tiden för extravaganta specialbyggen började ebba ut.
begravningsbil på 1800-bas, Grazia 1965
Ambulans från Grazia 1966
1966 byggdes dock denna specialare av Michelotti på Fiat 2300S coupé.