Redan vid premiären visade Allemano en fyrdörrars sedankaross på lilla 850
Spider från Scioneri 1964
Coupén från Vignale seriebyggdes och fanns i den ordinarie katalogen från 1964 till 1969
"Daino" 1964 var en spider från Boneschi
Fiat 850 Berlina från Mantelli
Shelette byggdes också i en begränsad upplaga, strandraggarbil från Michelotti
850Z var en showbil frå Zagato 1965
850 variant från Frua 1965
Spidern var också en katalogmodell, karossen var ritad av Bertone som också byggde karosserna till dom
Coupe Quattro, prototyp från Vignale med väldigt moderna linker 1965
Coupe Sportivo också den från Vignale 1965
Libellula var ett verk av Lombardi på 850-bas
850 Vanssa var en intressant prototyp från Ghia 1965
Fiat 850 Spider från Ellena 1966
850 på steroider, den vassa Abarth-versionen fick även motorn borrad till 1000cc
P-850 var en utställningsbil med mycket eleganta linjer, svårt att tro att det är en 850 under skalet. Ritad av Ghia byggd av Caprera.
Siata Spring var en säregen modell som byggdes på 850-mekanik mellan åren 1967-70. En del exemplar kom dock att byggas så sent som 1975 då på Seats 850-modell.
Moretti byggde en fyrdörrars 850 i liten skala med helt egen kaross
Vignale spidern var också en reguljär modell
ett "one off" bygge från Lombardi 1969
850 Lucciola sedan från Lombardi 1969
Vignales speciella katalog från 1969 med coupe och spider-modellerna
850 kom att leva vidare i spanien som Seat ytterligare några år efter den slutat tillverkas hemmavid, och hade då även en fyrdörrarskaross som denna 850D på programmet.