mer brittiskt, en av de första bilarna att rulla in var denna fina XK140 coupe
...som rullade in från fel håll, den riktiga entrén var över den gamla Rolfsbron, där alla passserande bilar fick stanna till och fotograferas av klubbens egan fotograf.
följt av en Alfa romeo GT Junior
Största ekipage, Volvo LV103 från 1939
Bron är ganska smal ocjh annars bara gångväg, men ganska exakt såpass bred att en Cadillac Eldorado från 1955 kan passera
En livs levande Volkswagen K70 ser man inte ofta
Dagens skjuts för min del denna söndag, Ford Thunderbird 1965
Trevlig Triumph, 1800 Roadster är en ganska ovanlig modell och har dessutom svärmorslucka bak.
med 3,5 meter i längd och och bara 135cm bred är MG Midget en riktigt liten bil, denna från 1969
I andra änden på skalan Engelska bilar, Rolls Royce Silver Shadow, 1975, denna dessutom med den längre hjulbasen.
Volvo 240 i toppskick, en av de sista i sitt slag då detta är en 92:a
Äldst i Fjärås denna dag, Chevrolet 1922
Och nära släkt med Wanderer är ju DKW som fick fortsätta tillverkas av Auto Union,denna från 1956.
Nyare tyskt, BMW 2002 1972
Fjärås MK är i första hand en motorsportsförening med fokus på rally, rallycross och folkrace. Dom visade upp flera av sina egna bilar på fältet bland annat denna fina Rally-Ascona.
Ovanlig japanare, Datsun 280ZX 1982
Buick Super fastback 1941
och ett par Volkswagens, närmast en 1303 cabriolet från 1975
Sonetter generation två och tre.
Blivande klassiker? Nissan 200SX som är i det sällsynta skicket att den klarat sig undan som en helt oskruvad och otrimmad bil.
Bull-Merca, 180D från 1962