Taxi, var god vänta. Efter kriget kunde folk röra sig fritt igen , men bilar var det ont om. I Frankrike byggde Renault flera prototyper för taxibruk. En tidig föregångare till MPV från 1945. Karossen kom från Faget-Varnet.
6CV taxiprototyp i 1949 års tappning, Faget-Varnet var inblandade i den här också.
På andra sidan kanalen skulle det vara ståndsmässigt.Med modern pontonkaross på Bentley mk VI Farnham saloon från Abbot låg man rätt i tiden 1949. Men man valde det mer konservativa spåret under flera år framöver.
I Västtyskland tänkte man smått. Här är en tidig variant till vad som kom att bli Goggomobil från Glas, 1954.
Pontiac i studion inför årsmodell 1957, här provar man ut lister och sidodekor. Nej, det blev för likt Oldsmobiles 1955:or det här och så kan vi inte ha det.
En av flera varianter som senare kom att leda fram till Fiat 124.
På sextiotalet var gasturbinen den hetaste drivkällan, bokstavligt talat. Framtidens motor kunde drivas på nästan vad som helst, multi-fuel decennier innan begreppet fanns.
19566 visade Chevrolet upp den stora Turbo Titan lastbilen som tagen ur en science fictionfilm.
Det är sent på året 1965 och här är nya Camaro i princip helt färdig. Med det undantaget att den då hette Panther.
En mula till en Austin/Morris 1100 kombi står i Longbridge 1968. Men det var ingen modell som alls var påtänkt för Europa. Istället gick den till Australien där den kallades Morris Nomad.
Pininfarinas förslag på en uppdaterad Jaguar XJ12 ser modernare ut än 1974. Men någon större förändring av XJ-modellerna gjordes inte förrän 1986 och då använde man en del element från denna variant.