Från Norge, Studebaker president 1955
Amphicaren har kastat ankar
Beardmore Paramount har nog inte många hört talats om, mne den fanns som en diminutiv konkurrent till den klassiska Austin FX3, londontaxin. Gjordes 1954 till 1966 och denna är av 1960 års modell.
Ett unikt par. Kåre Lindén med sin Wolseley Hornet 1934 till vänster och en Hillman Aero Minx. Båda är så kallade March Specials, byggda av Kevill Davies & March.
En värmlandspecial, E.N. Special heter den och byggdes 1949 i Arvika, bilen är kvar än idag i samma familj.
Populär Kadett Rallyekadett.
Dent är ovanligt att se en Simca Vedette idag
PÅ Gammelvala dök det upp två.
Långaväga besökare med Citroën DS från Nederländerna
1968 var ett mellanår för Taunus och den här karossen fanns bara det året. Sällsynt i Sverige, men i Norge är den lite mindre ovanlig, 17M TS 1968 coupé.
Ingen Fiat men en Neckar Europa, alltså en Fiat byggd hos NSU.
Marmon och andra gammelbilar i raden
Den makalösa Lancia Kappa från 1919 är renoverad från fragment. Redan på 20-talet byggdes bilen om till lastbil och ställdes sen undan. Nu har den återuppstått i sin forna glans.
Flott Mercedesambulans, byggd av Binz.
Plymouths toppmodell Fury med guldanodiserade lister, 1957
Volvo 485 Viking, med mjölkannor
Albin brandspruta demonstraras, ett populärt inslag i den stekheta sommarvärmen.
Gammelvala är ju mer än veteranbilar såklart. Här finns alla sorters hantverk som visas upp, från papperstillverkning, linkardning, repslagning till kolmila. Här finsn även en gammal folkskola bevarad och ett soldattorp.
Kolmilan fick dispens från eldningsförbudet, men övervakades noga
Conny Lindh från Överby visare upp egenhändigt snidade träbilar.