Bentley R-type och Rolls-Royce Silver Dawn, syskonmodeller
Silver Dawn efterträddes av den större Silver Cloud 1955
I Bentleyversion hette den bara S, här sista versionen kallad S3 som fick dubbla framlampor.
1980 kom en ny kaross som kallas SZ, och dessa är populära idag, främst som Bentley Turbo R
Rolls-Royce SIlver Spirit, SZ-modellerna hängde med ända till 2003.
Långrolls, limousine från Jankel
En verklig sällsynthet, Turbo R med två dörrar. Hopper byggde drygt ett dussin av dessa twodoor saloons
En annan raritet rullar in. Rolls-Royce Corniche S. De var de allra sista Cornichebilarna som hette så. 25 stycken S gjordes 1995 för USA-marknaden, och de fick även turboladdning. Detta är den enda Corniche S i Europa.
Krämig Corniche, en gång i tiden köpt ny av Dean Martin.
Rolls-Royce Silver Wraith 1950
Många av dessa bilar har särskilda historier. Denna Silver Dawn såldes ny 1952 till kungen av Malaysia. På 2000-talet hittar en svensk bilen i Indonesien och tar med den hem och låter renovea upp den.
Lasse och Sibylla är väl kända för de flesta Klassikerläsare. Det är Saab som gäller för dom men denna dag fick dom provköra en Silver Shadow
Inte bara Rolls-Royce på garageträffen, alla fordon är välkomna, både stort, och smått som denna MG Midget.
Nya svenska sportbilen Indigo 3000R visades upp av Frank Bergqvist från VB Automotive, som bygger bilarna i Skene.
När såg ni en tidig Skoda Felicia sist? Här är en som bara har drygt 500 mil på mätaren!
Ingen träff i Trollhättan utan Saabar såklart.
Ingen Excalibur, det fanns flera som byggde desa så kallade 'neo classics' på 70 och 80-talet. Den här är en Phillips Berlina coupe.
Caroline Wennergren sjöng och underhöll.
Prestige Parts från England var på plats och visade upp delar ur sitt stora sortiment. Dom har det mesta du behöver till din Rolls från 40-talet och framåt.
Hudson cabriolet ute på provkörning, bilen är till salu via Rohdins.
Ovanlig Ford Zephyr cabriolet från 1960