Figoni & Falaschi stod för de mest vågade och svepande karosserna på trettiotalet, ofta på Delehayebilar. Som här en 135M 1936
Stilen kopierades också, den här Delahayen har en grandios kaross från Saoutchik.
Dubonetts Dauphine var ett av strömlinjeålderna märkligaste bilar, byggd 1935.
Och en av de mest spektakulära, Rusty Heinz Phantom Corsair 1938.
Mercedes rekordbil från 1939 skulle platsat i Fritz Langs Metropolis, men var alldeles verklig. 1939 körde Rudolf Carraciola detta monster med V12 motor och dubbla kompressorer på en avlyst autobahnsträcka. Han nådde hisnande 432 km/h.
Et av Porsches tidigare verk, typ 64 var en renodlad racerbil.
En lite klumpiagre rekordbil i blygsammare klass. Adler Trumpf junior från 1935, med deign av en av aerodynamikens förgrundsfigurer, Paul Jaray.
1935 byggde Erdmann & Rossi denna svulstiga specialare åt kung Ghazi i Irak. Bilen finsn än idag kvar där, samt en replika av den står på museet i Speyern.
Samma år gjorde man en liknande bil fast på en Opel, resultatet blev väl sådär.
Även större fordon behövde ju strömlinjeform, magnifik Mercedesbuss från troligtvis 1935.
Under slutet av fyrtiotalet hakade Ghia på trenden med gömda hjul, den här Fiaten är från 1946.
Och så amerikanska Davis, trehjuling från USA 1946.