En mycket bestämd grindvakt stoppar kolonnen.
Insläpp på Gräfsnäs, ytorna fylls snabbt.
Tvåtaktsgänget puttrar in.
Uppställning framför slottsruinen.
Trevlig att se en livs levande Renault 15, ovanlig bil för oss.
varubil i miniformat, fiat 500C, en av väldigt få överlevande.
Volvo 164 likaså i grått, ovanlig kulör.
Storvolvo från 1937, TR704
Och en väldigt liten Morris Eight från 1931
Storjapan, Toyota Crown från 1970
State of the art på franska, Citroën SM
Och samtidigt i Sverige byggdes Sonett
B15 brevid en ovanlig amerikan, en Whippet.
en annan ovanlig ameriak, Chevrolet Cavalier RS cab 1987.
Ford Mustang 1970 är också ovanlig som cab. Bara 7673 såldes av dessa, bara en tiondel av vad siffran var 1965.
Här är en till, med originalnavkapslar vilet är närmast en raritet idag.
Dodge Challenger R/T är också sällsynt utan tak, 1070 stycek byggda. Den fräcka kulören har ett lika fräckt namn, plum crazy.
Lincoln Versailles var en särling, en budgetlincoln som i stort sett var en maskerad Ford Granada. Fanns mellan åren 1977-80
Köpparna fördrog riktiga Lincoln istället som den mäktiga Continental mk V.
Dodge Coronet Super Bee 1970
Fin Packard med helsvensk historik och låga mil.
Brittisk herrklubb på hjul, Jaguar mk VII
S-klasse satte standarden för lyxbilar sextiotalet. Med den stora 6,3 liters V8:an fick man sportbilsprestanda i en tvåtons lyxbil. Nypris i Sverige runt 1970: cirka 96000:-
I rakt nedstigande led 1973, 350SE
Opel Diplomat B-kaross var aldrig vanlig här, denna är privatimported från Tyskland.
Chrysler 300 sedan 1970 ser inte bara stor ut, den är stor på riktigt.
Alfa Romeo 2000 Spider, med hardtop.
Chevrolet Superior roadster 1925
tuff Monark modell äldre.
Och när kvällen skymmer på rullar Henrik ut från Gräfsnäs med nyinköpt Alfa Romeo Spider.