En del trotsade det tidigkomna höstvädret och åkte nedcabbat, Ford fairlane 1957
med tak dock, Chrysler 1948
En Jensen Interceptor dök upp, det är inte ofta man ser dom här, och just detta exemplar är nyimporterad från USA
Fiat 125 Special 1972, också en ovanlig syn i prydligt skick
Bedford TK 1975, en gång en rätt populär åkarbil, sen nästan spårlöst försvunna.
Bakom Bedforden gömmer det sig en Jaguar XJ6 series 1
och bakom trädet gömmer sig en liten Austin-Healey Sprite
1962 bortglömd årsmodell bland amerikanare men visst är dom tuffa, som denna fina Pontiac Bonneville.
GM Europa 1962, hur ofta ser man en rekord Caravan egentligen?
NSU Ro80 fascinerar än idag i både teknik och design.
Snygg liten Alfa romeo Giulietta Spider från 1961
Och den större lyxigare Alfa romeo 2000, stilgti par i rött.
Rött i större format, cadillac 1960
Ännu ett utdött märke, Studebaker champion cabriolet 1949
Mer i kategorin utdöda märken, AMC Egale, den egensinninga cross-overn som dom gjorde långt innan begreppet ens fanns, denna från 1981.
Nyligen utdöd, SAAB, här en rejsig Sonett II
lågsniffande Folkor, Karmann Ghia och typ 1
En bil som väckte en hel del uppmärksahet var denna tuffa och sällsynta Alfa Romeo Montreal.
Opel GT var en särling i sortimentet, benämndes som mini-Corvette.
SAAB 99 från 1974 i tidsenligt färgmode.
SAAB 96 1976, doppad i samma färgbytta
SAAB modell äldre, 92B från 1956, före faceliften
Och ännu äldre SAAB, från 1951. En brittisk journalist beskrev en gång SAAB 92-96 modellerna följande"it went from futuristic to obsolete without passing any stages between" och det är en mycket träffande analys.
Tidig 911, från 1967, många av dom uppdaterades främst på 80-talet till mdoernare look, men några klarade sig undan dessa tilltag.
MGB med ett udda tillbehör, den svepande hardtopen ger bilen en helt annorlunda karaktär. Sällsynt variant som gjordes av Ashley, som även tillverkade kitcars i egen regi.
Fin fenmerca, 190C från 1964.
mycket exklusiv och sober Mercedes, 300 från 1954.
Ett koppel tidiga PV444 fanns på plats, tre stycken av 1953 års modell.
Det här är en Ford Zephyr Six från 1962 som försågs med gengasaggregat redan vid bensinkrisen vintern 1973, och rullar med detta än idag.
"bränsletanken" är bagagerummet fyllt till bredden med grillkol, stratprocedurer är lite omständig, det gäller att röra runt i glöden noga, uttrycket "lägg på ett kol" har en passande innebörd här.
Locket stängs och då är man redo för hemfärd, så långt kolen räcker.