BMW cab var trenden i år, en hel del verkar importerats på senare tid för nya såldes inte så många i Sverige.
Golfcabrioleter dök det upp en hel del av också, den här är från 1989
Cadillac Allanté var speciell på flera sätt, inte minst i produktionen. Den var ritad av Pininfarina och det var dom som byggde ihop karosser och inredningar. Sen flögs rasket till USA med specialbyggda jumbojets för slutmontering i Hamtramck. Prislappen blev därefter och GM:s ekonomer fick antagligen dåndimpen också. Närmare 60 000 dollar kostade en Allanté, mer än dubbelt så mycket som en Eldorado.
Tidstypisk vit Camaro cabriolet, efter flera års bortavaro blev öppna bilar oerhört populära i USA från mitten av 80-talet och framåt igen
Alfa Romeo Spider med ankstjärten som kom 1983
Talbot Samba var marknadens billigaste cabriolet på den tiden , och betingar inga större pengar idag heller, om man hittar någon vill säga.
På Grytsberg dök det upp två stycken
Och närmsta konkurrent i samtiden var Fiat Bertone Ritmo cabriolet, en modell som också blivit ganska sällsynt.
Maserati Spyder var dock allt annat än billig
Toyota Celica cab 1985 är ockswå ovanlig och sågs aldrig här som nya. Denna är intagen förra året och var med på Träffpunkt 80 då också.
TR8 var det sista rycket för brittiskt sportbilsimage. Med Rovers V8 var det tänkt att bli mer sprutt i den. Det blev det kanske i bilen men knappast i försäljningen, cirka 2700 TR8:or byggdes 1978-81.
En överblicksbild från fältet med de öppna bilarna, tagen av Mats Grimme.
Och för den bilden användes den här roliga och praktiska mojängen.
Excalibur är åttiotalskitch så det stänker om det, och detta ekipage fick även juryns pris vid slutet av dagen.