Ett steg mot en ny folkbil utvecklades i hemlighet i Frankrike under kriget. Det var Société Aluminium Francaise ihop med Gregoire som utvecklade den., Men det blev ingen folkbil för Gregoire. Istället tog Panhard över projektet som blev till Dyna.Den ynglade också av sig som Kendall i England och Hartnett i Australien.
Sportig och snyg Wartburgprototyp från 1960
DKW hoppade över 10 års utveckling och tog fram en modern kaross i glasfiber 1956. Av den här blev det dock ingen fprtsättnin gpå.
När Kaiser kom med en ny modern kaross 1951 fick inte Frazer hänga med. Dom använde de sista året den gamla karossen, men så här kunde 1952års Frazer ha sett ut.
En Jeepster för brasilien. Willys började bygga personbilar där 1960 och kanske en Jeepster skulle passa också? SAci kallades den och för desingen stod Brook Stevens.
Prototypen till Tjorven 1964, men i slutändan blev den inte fullt så kantig.
En modern Tjorven togs fram på åttiotalet, Scandicar kallades den men det blev inget napp på denna comeback.
På Sjuttiotalet stod ekonomi och säkerhet i fokus,och det florerade alehanda säkerhetsfordon som både testades hårt och visades upp. BRV hette Renaults guling i den ligan 1974.
Micro kallade GM den här experimentbilen 1990 . Under huven satt en trecylindrig tvåtaktsmotor på 1,5 liter. Den styrdes av avancerade datorer och var säkert snål, men låter komplicerad.
Iranska conceptbilar ser vi inte ofta men här är en. Samand Sahel från Iran Khodro 2003