Mercor på Hersey, SL-serien även kallad Dallasmoppe blev populär i Amerika, fenmercan i bakgrunden är desto ovanligare.
Fridfullt i sina kokonger vilar dom, Chevrolet Impala SS 1962 brevid en Ford Crestline från 1953.
För oss ovanliga fyrtiotalare, Nash 1940 och Plymouth 1946.
Hur ofta ser vi en Pacer wagon? Men egentligen var dessa den mest tillverkade varianten från att den kom 1977. Denna fina 79:a var till salu för drygt 63000 svenska kronor.
En annan ovanlig AMC-bil, Ambassador från 1972 i polisutförande.
Femtiotalspickuper börjar bli mer och mer populära hoss oss, dock sällan i detta superba skick. Till höger Suburbanvarianten, årsmodell 1957.
Stort och smått blandas friskt, här en udda liten Subaru 360, den lilla lustiga japanen såldes en period i USA.
Och här en annan udda kombination, framför Oldsmobilen står en Citicar, elbil som tillverkades en period på 70-talet av Sebring-Vanguard.
lågmilare är alltid intressanta, denna Plymouth Cranbrook från 1953 har bara gått 1100mil!
Retro är inget nytt, på 80-talet anspelade Chrysler på sin gamla klassiker från 40-talet, Town & Country cabrioleten, som då hade riktigt trä, i de nya fick man nöja sig med riktig plast...
Porsche 914 blev snabbt populär i USA. BMW 635 likaså, även om skyddstullar och andra krav gjorde den nästan astronomiskt dyr för amerikanska köpare
Hersey är gigantiskt, cykel är inget dumt fordon att ta sig runt med, här har två spekulanter spanat in en finfin Lincoln från 1956.