Patientkomfort, Quasar ambulans på Citroen CX från Heuliez
M35 med wankelmotor byggdes i 267 exemplar, hos Heuliez
Och tuffa Dyana, en tvådörrars BX break
Citroen XM fanns aldrig som renodlad sedan, men Heuliez tog fram ett par prototyper
Och minst en DS cabriolet byggde dom också, med fyra dörrar.
Espace, showbil från 1971 två exemplar skall ha gjorts av denna SM med targatak
En bisarr reklambil från 1953
Busskarosser gjorde en hel del av under åren, denna Saviem är av det lite mer extremare slaget, från 1966
VLH M7, kübelwagen på franska, var en modell byggd i egen regi främst för militärt syfte
Visa cabriolet prototyp 1982
Peugeot 309 stationsvagn 1987, prototyp med två dörrar
Och även en Volvo 440 prototyp gjordes av Heuliez, som dock aldrig materialiserades.
Snitsig Simca coupé, efter design från Bertone
Renault Fuego cabriolet skulle varit något, denna turnerade runt på bilsalongerna 1982
Citroen ZX cabriolet blev aldrig heller någonting av
Renault 5 van, med tidstypiska operafönster och andra sjuttiotalsattribut byggdes i en del exemplar på beställning, den här i Lufthansafärger.
Supersinq, en ganska exklusiv och förstorad Renault 5 skulle antagligen bli alldeles för dyr.
Studie från 1972, baserad på Peugeot, ett förslag till framtidens taxibil
Murene, stilstudie på Porsche 914
I den hemliga avdelningen, vad som byggs här är den okända modellen Rolls Royce Cloudesque, som ritades av Bertone och byggdes i all hemlighet i tre exemplar hos Heuliez.
Show car, Heuliez Raffica, 1995
Peugeot 407 Macarena, en fyrdörrars ''plåtcab'' fanns till och med planer på att sätta i serieproduktion, men det blev inte av.