Tre Bedford på rad, hur ofta händer det månntro? Närmast två av de troligen fyra Bedford CA som finns i landet.
Plymouth Valiant var Sveriges mest sålda USA-bil på sextiotalet, än idag är dom förhållandevis vanliga.
Valiant kombi är däremot mycket sällsynta, både då och idag.
Skoda Rapid från 1937, ovanblig syn hos oss.
Volvos från trettiotalet är också rätt sällsynta idag, denna TR704 är mycket fin med silkeslen gång.
Lyfter man på huven på en NSU Ro80 får man räkna med folksamling. Wankelmotorn väcker uppmärksamhet
Brittiskt finsnickeri, Morris Minor Traveller
Oplar av olika årgångar, Kapitän 1951
Opel Diplomat 1967, med V8
Opel Kadett 1982, importbil med runda lampor vi aldrig såg här.
Kadett GTE i ovanlig svart kulör.
Bland de äldre fordonen på Gräfsnäs, Chevrolet 1925
Bland de nyaste även om den egentligen är rätt ålderstigen. Polski Fiat 126p från år 2000, alltså sista årgången
Läckert röd Alfa Romeo Giulia Sprint 1960
Chevrolet Impala fyrdörrars sedan från 1962, fantastiskt skick och klär också bra i rött.
Amerikanska stationsvagnar från femtiotalet är något extra. Rymliga, påkostade och var mycket exklusiva modeller på sin tid. Mercury Colony Park från 1958, av 4474 tillverkade är detta enda i Sverige.
Amerikanska brandbilar är också dom nånting extra. På denna jättelika Ford kunde man studera detaljer på resten av dan.
Svensk motorcykelhistoria, Gladiator byggdes i Skövde åren 1912-1919. Denna 300cc från 1912 är en av fyra Gladiator bevarade.
Traktor och allehanda maskiner är tongivande på hjulets dag, fin BM Victor tuffar förbi.
Stående inslag är den vidunderliga täckdikesgrävaren. En sinnrik konstruktion byggd i trakten på femtiotalet.
Brittisk parkgräsklippare från fyrtiotalet av märket Dennis brummar fram.