Il drago ruggente kalla Glenn Billquist sin skapelse. Det lär finnas en härstamning från Delage någonstans i det här. Motorn är en Isotta Fraschini V12 från ett italienskt bombplan.
Glenn körde monstret ett par svängar och ljudet från den 27 liter stora V12 ekade häftigt
Och mera häftigt välljud, Supermarine Spitfire visade upp sig, också den med en 27 liters V12:a
Anders Olsson förbereder sin markbundna Spitfire för kommande regnskur....
Lokala brandkåren visade upp sig och lite antika brandbilar, här en Chevrolet från 1929
Och en Tidaholm från 1927
Världens snabbaste dragbike var på plats, Peter Svensson från Sollebrunn åkte helgen innan definitivt fortast i världen med 5,70 sekunder 355km/h!
Mer beskedliga tvåhjulingar fanns dock också, Länghems mopedklubb visade upp dessa fina italienska moppar.
Annat italienskt rött, Ferrari 328
Knallrött, Lotus Esprit Turbo 1984 som har visst släktskap med...
...den helt osminkade De Lorean. Chassit fick dom hjälp med från Lotus grabbar och Giugiaro ritade karossen till båda.
Lotus Europas snubblade man över ett par stycken, med 101cm kan det vara världens lägsta täckta bil?
Den här Europan har haft samma ägare sen ny.
Corvette igen, generation tre som kom 1968 hade en kusin i lite mindre skala.
Nämligen Opel GT som presenterades samtidigt.
Bländvit Bentley från 1935, med Park Wardkaross
Och bredvid glänste denna Jaguar XK120 ikapp.
Silverfisken? Daimler SP250 är en ovanlig syn.
De Tomaso Pantera i samma kulör
Modern klassiker, fräna Renault Spider, dryga 1800 exemplar tillverkades 1996-99.
Can Amracer med nummerplåt, brutalt stor är den också, McLaren M8-replikan.