Racing är temat,och två av de tre fina C-type replikorna som fanns på plats.
Jubileumsbilar, AMC AMX , som var en särling på sin tid. En tvåsitsig pony car.
En annan bil som fyller femtio i år är ju Opel GT!
och ett par nya Opel GT får fylla ut.
Verktygsboden kommer på plats tidig lördagmorgon.
En rad jubileumsbilar, den vackra Jaguar XK120 fyller ju 70 år.
Och i en annan rad uppmärksammade man Jaguars XK-motor som suttit i flera generationen av deras bilar.
Shelby Cobra Daytona coupe, replika såklart, man byggde ju bara sex daytona coupéer
Riley, så som dom såg ut när dom dundrade fram på Brooklands på tiden det begav sig.
Ankstjärten på Alfa Romeo Spider i sin tredje form fick en del kritik. Zender tog fram en lite diskretare vinge för aktern och så här ser den ut.
Americas only true sports car var Corvettes slogan under många år. Corvetteklubben kunde visa upp många bilar på hofsnäs
Ingen sportbilsträff utan Morgans.
En brittisk tvåsitsig coupe gjorde uppvisning från ovan. De Havilland Chipmunk.
Så var det dags att ta upp femtioårsfirarna AMX på scenen
Och här köar en brokig skara racerbilar för närmare presentation
Mercedes-Benz 300SL i patinerat bruksskick, det här är en bil som används och syns flitigt på träffar i regionen.
Volvo 480ES får betecknas som en sportbil på sitt sätt.
Kåre Lindén premiärvisade sin nyrenoverade vacka Alfa Romeo Giulietta Sprint.
Franska sportbilar är inte så talrika men en fin röd Alpine A110 dök upp.
En best, så här såg det ut när man skulle åka sportigt på 1910-talet. American La France är mest kända för stora brandbilar, och deras speedster var nästan lika stor den. Motorn är en fyra på nästan tio liter.
Jaguar XK120 presenteras av speaker Jan Tromark,
Jaguar C-type visas upp, och med på scen är årets gäst, Stig Blomqvist.
Och även lilla Suzuki Cappuchino får komma upp och presenteras för alla nyfikna.