1968 kompletterade man med den mindre Torana, som då fick heta HB
1969 visades den extrema conceptbilen Hurricane
Holdenfabriken i Port Elizabeth tidigt sjuttiotal
Torana LJ 1972 , med prestandamodellen GTR XU-1
Torana TA 1974, nu med fyrcylindrig motor från Vauxhall
Torana LH 1974, den kortlivade LH fanns bara som sedan, och i värstingutförande hette den SLR5000.
Nu började man smyga in importbilar i programmet. Gemini var en Isuzu som såldes om Holden. Första generationen kalades TX
Som mellanmodell kom Commodore 1978, Här serie VB
VCCommodore 1980, med Turbo
Man sålde även Isuzus större bilar som Isuzu Rodeo, och Isuzu Trooper hette Holden Jackaroo
JB Camira 1983, baserad på GM:s J-plattform efterträdde den Torana
HOlden Astra kom 1984 och var egentligen en Nissan Pulsar
Holden Barina presenterades 1985 och var en Suzuki Swift
Suzuki SAmurai såldes som Holden Drover
Även Isuzu Piazza såldes under Holdens namn i Australien
VK Commodore 1984, SS Group A
1989 efterträddes Camira av Holden Apollo, som ju var en Toyota Camry.
Så hoppar vi fram till oktober 2017, och här kommer den sista Holdenbilen, en VF2 Commodore SS