1957 sålde man "Plast-Ifa" genom Bil och traktorimporten. Egentligen hette den Zwickau P70 och såldes som "rost, krock och temperatursäker", kanske det där sista stämde..
Samma år tog man in den lite flottare Wartburg i sortimentet, och man strök även namnet Traktorimport i annonsen. Här lanseras den rätt spartanskt som en robust och billig bil.
1961 tog man i från tårna, nu skulle Wartburg slå som en liten lyxbil med massa utrustning och tvåtonslack. Man poängterar att den har överdimensionerade bromsar!
Wartburg från Svenska bilimporten AB, man hade extraöppet på fredagkvällar för att möta efterfrågan....
Och senare även lördagsöppet...
IFA F9 var en DKW som egentligen inte var det fast var en DKW ändå... I Östtyskland satte man igång tillverkningen av en modell som hade varit uder utveckling vid krigsutbrottet, och man brydde sig inte om att fråga Auto-Union om lov. F9 kom att sälja hyfsat i Sverige under femtiotalet.
Småvagnen med linjeharmoni, ja snygg var den , och hade ett litet försprång då DKW själva kom lite på efterkälken inan de fick presenterat sin nya modell F89, som ju i princip var samma bil.