E-type såldes i stor mängd i USA och därför är det lättast att hitta ett exemplar där, särskilt rostfria exemplar, vänsterstyrda. Denna E-type, eller XKE som de kallades där är från 1967
Och en vacker och mycket fint renoverad 64:a roadster
E-type från 1970, en USA-jagga från den här tiden är lätt att känna igen då man hade infört krav på sidomarkeringsljus två år tidigare.
Triumphs sportbilar blev också populära i Amerika, och en del av dom som denna TR3A hittar även hit.
Austin-Healey serie BN1 som den också definieras började säljas 1953 och hade en 2,6 liters fyra från Austin A90. För konstruktionen svarade racinglegendaren Donald Healey, karosserna byggdes hos jensen men sammansättnigen kom att ske i Austins Longbridgefabrik. De tidiga bilarna var mer eller mindre förklädda racerbilar.
MG var konservativa länge, enda moderniserigen på den gamla klassiska karossen var när TF fick lamporna infällda i skärmarna. Men karossen tilltalade fortfarande folk och sålde hyggligt inna den ersattes av den modernare MGA.
Sport i storformat, Bentley Turbo R från 1996. Med turbomatning återtog Bentley sin imagae som prestandabil och gentlemannaracer, för första gången på länge började man sälja mer bilar än Rolls Royce.
Rolls Royce Silver Spur årsmodell 1987, den här har levt ett ganska lugnt och stillsamt liv i Texas och kan beskrivas som nyskick.
Inuti gäller traditionellt snitt med finaste Connollyläder och valnötspaneler. Träratten är dock inte standard, den skall faktiskt vara av bakelit. Varför då? Jo Rolls Royce var en gång i tiden bland de första att använda just det nya plastmaterialet, bakelit var det första syntetmaterialet som man kunde framställa och innan plastindustrin tog fart var sådana ämnen väldigt exklusiva.
En vit SIlver spur från 1995, dessa bilar brukar haft ett väl omhuldat liv och är då ofta i mycket fint skickt oavsett ålder. Med fördelaktig dollarkurs får man mycket bil för pengarna då en Rolls med 25-30 år på nacken inte är så svindlande dyr i USA, och dessutom sitter även ratten på vänster sida vilket inte är någon nackdel det heller.