De Tomaso visade upp en ettrig liten mittmotorbil 1970. 1600 var ritad av Tom Tjaarda och hade en 1600cc Ford BDA-motor på 170 hästkrafter bakom sätena.
Det är runt 1990 och man försökte ruska liv i Iso Rivolta igen. Så här skulle då nittiotalets Iso Grifo sett ut
Fiat Dino coupé och Dino spider var två helt olika bilar. Men Pininfarina satte tak på en spider och det blev väl inte så tokigt?
Innocent som mest pillade hop diverse BMC och Leylandbilar med lite eget utseende försökte sig på en mer premiumbetonad GT-bil 1963. Det var ett samarbete med Ferrari men det stannade vid bara två färdiga prototyper.
Fiat 125 kombi prototyp från OSI 1967.
År 1972 gjorde Pininfarina den här exklusiva Fiat 132 kombin.
En fyrdörrars familjebil med dubbla motorer? Lancia Beta Trevi Bimotore var inget som ens var tänkt på allmenheten. Istället var det en testbil för att prova ut rätt däck och grepp för Lancia Delta S4.
Det är 1996 och för första gången drygt 50 år dyker det upp en bil som heter Isotta-Fraschini. 8T skulle haft en V8 från Audi och fyrhjulsdrift. Två år senare försökte man igen med modell 12T, och det gick ungefär lika bra det också - det vill säga inte alls.
Vad kan en vapenfabrikant en motorcykeltillverkare och en racerförare ha gemensamt? Jo en liten småbil som man konstruerade ihop 1948. Varför vi aldrig fick höra talas om BBC - Benelli-Beretta-Castelbarco är för den gjordes i blott tre exemplar.