Framför Bertones kontor 1963 står nya lyxiga Iso Rivolta. Coupén kallades IR300 och hade ritats av Giugiaro som då jobbade i Bertonehuset. IR300 kom att byggas i 797 exemplar fram till 1970.
Fiat 1400 med folkdräkt 1952.
Fiat 1100/103 serien kom 1953 och den sportigare 1100TV kändes igen på sin tredje lampa i grillen.
En lite nyare Fiat i mindre storlek, Fiat 850 kom 1964.
Fiats långkörare som också såldes som Bertone X1/9, byggdes i stort sett oförändrad från 1972 till 1989.
En annan Bertoneritad bil, Lamborghini Bravo byggdes dock i bara ett enda exemplar 1974. En ren showbil och inget annat.
Italia IMX från Intermeccanica, det något luddiga ital-amerikanska samarbetet lett av Frank Reisner som hade viss framgång med Indra, den tidigare Apollo GT och flera andra kreationer. IMX byggdes dock bara i ett exemplar 1969.
Abarth 208A med kaross från Boano, en extrem bil 1955.
En Fiat som var byggd av Lombardi som hette LMX men såldes av Abarth som Scorpione, men inte nödvändigtvis i den ordningen. De italienska bilförädlarnas och karossmakarnas värld på denna tid är en snårig skog att röja i.
En mer vanlig grön bil, Maserati Indy byggdes mellan 1969 och 1974 i 1136 exemplar, vilket var en stor serie för lilla Maserati vid denna tid.
Och sist en vinterbild på Lancia Fulvia 1967.