Denna pampiga mk IV cabriolet har en kaross från Vanden Plas
Langenthal i Schweiz gjorde denna sportiga roadster på mk VI chassi 1948, nästan samtidigt som Jaguar själva presenterade sin XK120 med snarlika linjer.
Beutler från samma alpland gjorde 1952 en roadster på XK120.
Samt en stilig coupé på det stora mk V chassit.
Worblaufen, också dom från Schweiz gjorde denna mk.VII cabriolet 1953.
Ännu en mk VII från Alperna, Ghia-Aigle också från Schweiz gjorde denna vackra kaross 1953.
Också från Ghia.AIgle 1953, elegant coupé
Stabilimenti Farina som ej skall förväxlas med Pininfarina byggde ett par jaguarer med, som denna coupen som kallades Meteor på mk VII chassi 1951.
Och en lite nättare XK120 coupe, från S.Farina.
Italienska firmor använde inte bara inhemska vagnar, här är en Jaguar XK140 från Ghia.
1954 Gjorde Ghia en hel serie ''Supersonic'' karosser, två stycken hamnda på Jaguar XK140 chassi
Och en XK 120 coupe från Pininfarina.
Familjen Embirico hade förut haft en hel rad extrema vagnar, 1956 lät man Pininfarina specialbygga denna stora coupe på mk.VII-bas.
Boano byggde denna XK140 efter design av Raymond Loewy. Och den blev som man kan tänka sig väldigt egensinnig.
1956 gjorde Ghia denna XK140 special för show, med snygga linjer och små fenor på bakskärmarna.
Samma år gjordes denna näpna XK140 av Zagato som annars brukade presentera bra mycket vildare karosser.
XK 150S i Bertones tappning 1958.
Och en special XK150 från Ghia-Aigle vid tappen 1959
Att detta faktiskt är en E-type är svårt att se, men 1963 byggde Michelotti ett nytt skal på en sådan. Fast egentligen var det från början en D-type, en ren tävlingsbil som efter efter avslutad karriär civiliserades till en E-type, och sedan lämnades till Michelotti.
Originalet till denna Bertone coupé som gjordes 1966 är inte helt lätt att lista ut med det är en mk.II sedan i botten.
Och här har Frua fullständigt trollat om den bulliga fyrdörrars S-typen till en stram coupé 1966