Inpassering till Karlsborg genom den mäktiga fästningsporten.
Tidsenlig polispatrull tidigt på plats med flott ekipage.
En ovanlig Rover. Den kortlivade P3 serien gjordes bara under halvtannat år 1948-49 då nya moderna P4 lanserades.
Grått är sobert på rätt bil, som på denna sportiga MG Magnette
Triumphsportbilar representerades av fordon i segmentet TR4A till TR7
Austin-Healey i full racingmundering
Morgans av blandade årgångar dök givetvis upp.
Jaguar XJ6 i ovanlig och mycket röd uppseendeväckande kulör
En del brittiska bilar av lite ovanligare slg dök också upp, som denna Armstrong-Siddeley Hurricane cabriolet
Och en Lea Francis 14HP saloon
Jowett Javelin är också det en mycket ovanlig bil idag. Okonventionell är den också med sin boxermotor, torsionsfjädring och flera udda detaljer.
Rolls-Royce 20/25 från 1934. 20/25 var "lill-Rollsen" vid sidan av bjässen Phantom II vid denna tid. Inte desto mindre prominemt ändock. Karossen på denna bil är byggd av Windowers.
Sunbean Alpine på kullerstenstorget
Och Alpines elaka tvilling, Sunbeam Tiger med Ford Mustangs V8 på 4,2 liter skohornad ner i motorrummet.
Hillman Aero Minx från 1935, också det en raritet.
Riley RMA tillhör också de sällsyntas skara.
Tufft modifierad MGA rullar in.
Lite större Austin A40 från 1949 också i grön nyans.
Aston Martin DB6, originalutförande
Och en DB6 långt ifrån original...
I rooteshörnan, Humber Sceptre som i grund och botten är en Hillman Super Minx
Och bredvid står just en Hillman Super Minx från 1966
Familjen Nerelius kom till Karlsborg med sin ovanliga Wolseley 15/50
En lika svart men mycket mindre Standard Eight från 1954
Ovanlig MG YA saloon, årsmodell 1948
Austin A40 Somerset är namnet på denna modell som efterträdde A40 Devon.
Svart tema även i Bentleyhörnan, Continental R från 1994 och en moderna Continental GTC.
Syskonmodellen hette Austin A60
Rover på rad, i särklass mest representerade märket denna lördag i Karlsborg.
Högt deltagarantal även hos MG-folket, med framförallt MGB.
En MG RV-8, Modellen som var mer en slags hyllning till MGB än en tilltänkt modern variant på temat. Presenterad 1992, trettio år efter originalet och byggdes i en upplaga på 2000 bilar.
Om man tyckte MGB var för stor fanns alltid MG Midget, även kallad Spridget då den även såldes som Austin-Healey Sprite.
Ursprungliga Sprite med sina grodögon som kom 1958.
Prydligt klädda Bobbies höll ordning och reda
Besökare hälsades välkomna med säckpipeorkester.
Morris Minor utan tak hette tourer, den här från 1955.
En mycket spartasnk variant av Mini pickup.
Tre tävlingsfärdiga kojor på rad.
1953 var sista året Morgan +4 hade den här grillen och någon mer genomgripande facelift har man inte gjort sedan dess.
Fin Ford Zephyr, annars var det ganska glest med Fordar den här dagen
Den mycket ovanliga och egendomliga Ford Zodiac estate som vi ju förut visat i Klassiker.
Triumph 2,5PI, familjesedan med sportbilsprestanda 1968
Triumphsportbilar finns det annars gott om, här en TR5