Bengt Jödahl med Maserati Biturbo Spider anlände i god tid.
Magnus Forsbergs autentiska Volvotaxi med nostalgivibbande reklamskylt väckte mycket uppmärksamhet.
Peugeot 204 cabrio från 1968, fransk karamell som anlände nedcabbat.
Bilarna lotsas på plats av funktionärer, här Stefan Cederlöfs fina Fiat 124 Spider.
ett av de mest udda fordonen, Panhard PL17 Tigre väckte mycket uppmärksamhet. Bengt Linder har troligen landets enda exemplar.
Alfa Giulior kom överraskande många, inte mindre än tre stycken deltog.
Sibylla Gustafsson och Lasse Björk från Stockaryd började med fika.
Nu börjar startfältet samla ihop sig riktigt bra, Fredrik Nyblad smyger runt och dokumenterar
Och så bär det av, tummen upp från Urban Broström med besättning.
och tummen upp från Tore Thallaug med sin fina Peugeot 205GTi
ett av Giuliateamen på väg från Grytsberg.
färgstarkt och matchande klädsel ger stilpoäng.
Mer från orangeriet, skrytbilen R4 och dess vårdnadshavare ställer upp för fotografen
Dovare färsättning, Lasse och Sibylla med Saab 99
Claes Bryngelsson kom ända från Arvika med den här fina tre-nollan. Modellen kallades ofta bankrånarexpressen och då kör man den diskretare stilen
Mer långväga deltagare, Kjell Svensson med Audi 80 åkte från Göteborg till Grytsberg
Tummen upp, Tony Karlsson med Volvo 244 1977
Ett par tvåhjulingar deltog också, Mikael Cleve på en tuff Moto Guzzi 850.
Och med Land Rover så behöver man inte använda landsvägen så mycket, utmärkt fordon för att köra över stock, sten... och oaktsamma fotografer.
Första anhalten nostalgimuseet i Sparreholm.
och på slingriga vägar bär det vidare till...
där samtliga åkte in på kontroll hos de inte fullt så allvarliga konstaplarna, gestaltade av Åke Nyberg och Pelle Råhlin
full visitering, hittade hunden något? den är ju tränad på att spåra oljeläckage.
sedan mäts mönsterdjupet noggrant, här på Olle Hildebecks Ford Thunderbird.
det gällde att se sig för vid Sparreholms slott annars kunde man lätt få sitt däckmönster ändrat...
Och så visas förbrytarlistan, sveriges mest efterspanade motorredaktör eftersöks.
Jo, två övertäckta bilar i gropen skulle identifieras.
Jamen titta,under det ena skynket gömmer ju sig Kamrat Grön!
sista kontrollen, det underliga trädet med dinglande bildelar...
sen börjar ekipagen rulla in på Grytsberg igen
Claes fick tiggt till sig en provkörning i drömbilen, saab 96 med saxomat.
där det fanns en utslagsfråga i Fredrik Nyblads Mini.
räkna bollarna? när gissa bollarnas vikt gällde det!
fler och fler deltagare anländer till målgången , alla hittade tillbaka så småningom.
Vid kvällningen var det dags för middag och samkväm, samt prisutdelning
Och priser delas ut, rallyts vinnare blev Peter Aspenberg med sin fina Opel Commodore.
Calle Carlqvist kom förbi och visade ett bildspel från Parismässan 1987, nostalgi på hög nivå framförd med föregångaren till powerpoint, diabildsprojektor.
Och efter avslutad middag följde barhäng, här ser vi fredrik Nyblad tillfälligt tjänstledig, tillsammans med Tomas Åström, Bilspanaren.