Svängens vackraste ekipage, Sten Tellanders Jaguar XK120 från 1950, svensksåld
Jaguar E-types har en förmåga att flockas runt Verktygsboden
Snabbfika vid Fredriks Volvo 165
Simon mäter avstånd och kollar vinklar
Lasse Edwardsson väntar på att få röja lite...
Sjuhärads motorveteraner anslöt med en liten miniträff i närheten
Tony Karlsson från Markaryd anländer till staten med sin Toyota Corolla coupe
Lasse Björk känner vi från flertalet Klassikerträffar, den här gången kom han i en gul Saab 99
Från Stjärnhov, där vi håller träffpunkt 80 kommer bröderna Gustafsson med en Vauxhall Victor 2000SL
En Vauxhall till fanns med, En Cavalier hatchback från 1979 körd av Anders Helstad från Ljung
Mini van från 1965, Johan Laduvall, Gällstad.
Mycket orange SAAB 96 från 1975, ägare Bo Göran Christians, Åby.
Börje Lindes Alfa Romeo Giulietta Sprint har just kommit ut efter en massiv renovering, resultatet blev superbt.
Peter Eliasson, Växjö anländer med sin Mercedes 230.4
Enda amerikanska ekipage, från Mullsjö kom denna fullsatta Pontiac Catalina Safari från 1973.
DS från Jönköping, Lars Bertil Florén.
En udda bil som tilldrog sig mycket intresse, Torsten Åsbergs Panhard 24BT från 1965, enda kända exemplaret i landet.
Äldsta bilen till start, Birger Billfeldts Volvo PV444 från 1947.
Tina Holmberg från Stenkullen kom med denna charmiga Amazon kombi från 1963.
Modernare Volvo i form av en 780 coupe, Per Godlund från Rydboholm deltog med denna.
Mer vitt , kantigt och åttiotal, Henrik Holmedahls otroligt fina lågmils-BX.
Opel Manta, Sune Weigardh, Tystberga.
Thomas Winberg från Halmstad anländer med sin Mercedes 220Se han ägt i över 30 år.
Annan uppmärksammad bil, Kristian Fallemarks superfina BMW 2002tii som röstades fram till årets Klassiker med bred marginal.
Malte Olsson rån Götene kom med en för oss ovanlig bil, Toyota Corona 1967. knappt 200 Toyotas såldes här 1967, ytterst få finns kvar och denna är importerad från Finland.
Volvo 760 i fint skick och bara 7500 mil på mätaren
nu börjar det röra på sig mot start
Deltagarna presenteras utan någon inbördes ordning, Anders Thornbergs Citroen B11 startar här.
Ortwin Schroeder deltog med en Volvo 144S, belgienbyggd och importerad från Tyskland.
Ola Varg med Volkswagen Polo flaggas iväg.
Ola Söderpalms Alfa Romeo Giulia GTC cab väckte också nyfikenhet, knappt tusen stycken öppna sådana här gjordes. Denna är dessutom svensksåld
Peter Bäckström, till vardags intendent på Saabmusseet kom givetvis till start i en Saab, en välhållen 900 Aero från 1988.
Och Carl Legelius blev så nyfiken att han nästan glömde släppa iväg denna bilen, en äkta Lotus Cortina. Iordningställd till strikt originalskick och ägd av Bertil Hässelås från Tranemo.