Kärt barn har många namn, så detta är ingen Hillman Imp, utan en Sunbeam Imp. Sunbeamvarianten hade dubbla förgasare och 51 hästar på den lilla 875cc motorn bak.
Ett lite äldre engelskt rivjärn, Austin Seven Ulster från 1931.
Sista Hillmanen som fick namnet Minx var denna ovanliga variant av Hillman Hunter. Dessa gjordes 1967 till 1970.
Skoda Octavia, öststatsbilar sålde rätt bra i Norge förr.
Skoda Octavia kombi i en sen variant, kombin gjorde ända fram till 1971 och denna är från 1969.
Japanbilar slog igenom lite tidigare i Norge än i Sverige, Mazda 616 coupé är en ovanlig och snygg modell från sin tid.
Tuffa Toyota Celica blev populär även hos oss.
Datsun 240Z blev det inte, såldes i Sverige i en liten upplaga 1973, och av dom kom en del att vandra vidare till just Norge. Detta exemplar är dock USA-importerat.
En livs levande Citroën BX är inte särskilt vanlig i Norge heller. Dock finns det där speciella modellklubbar för CX,GS,BX och XM.
Fiat 124 Spider, långlivad modell som också just återuppstått.
Auto Union 1000SP coupe blev byggd i dryga 5000 exemplar mellan 1958 till 1965. Karossfirman Baur stod för byggnationen.
En annan slags NSU, eller egentligen en Fiat byggd av NSU i en av deras äldre fabriker. Samarbetet NSU-Fiat går långt tillbaka och fortsatte ända fram till 1971. De seanre åren kalldes bilarna Neckar, och detta är en ovanlig Neckar Europa, byggd på Fiat 1100
Fin Bullmerca i klarrött, Det finns ganska gott om äldre Mercedesbilar i Norge.
Svensk besökare med Opel Kadett Rallye
Studebaker GT Hawk från 1963 är strålande snygg i rött.
Chevrolet Impala 1961, deta år hade coupéerna den speciella "bubble top" med sina smala kurvade stolpar.
Och slutligen en väldigt röd och fin Volvo Amazon