Goggomobil var Glas framgångsrika minibil, desa gjordes från 1955 ända fram till 1969. Bredvis står en Goggomobil TL Transporter
Goggomobil från Australien. Buckle co byggde Goggos på licens och utvecklade en egen liten sportbil, Dart baserad på Googmobilen. Drygt 700 Dart byggdes i Australien.
Glas Isar var steget från minibilar upp till en mer riktig bil 1959. Först såldes den som Goggomobil T600, men för 1960 bytte den namn till Glas Isar. Den byggdes även i Argentina, där den fick heta Isard.
T700-80 buggy, prototyp från 1965 ritad av Frua.
Ovanlig 1204CL cabriolet 1963.
Glas stora mellanklassbil 1700 byggdes i drygt 13000 exemplar 1964 till 1968.
En raritet, 1204TS coupé skall bara producerats i 12 exemplar, och det här ladugårdsfyndet kommer från Sverige!
Den attraktiva 1300GT coupé presenterades 1963.
Mycket ovanlig är 1300GT cabriolet gjord i 363 exemplar.
Glas köptes upp av BMW 1966 men man fortsatte bygga en del modeller några år till, nu med BMW-motor, bakvagn och grill.
Långt från Goggomobilen var den lyxiga 2600 V8 coupén som kom 1966. 2,6 liters V8:an förstorades snart upp till 3 liter och det gjordes totalt bara 666 exemplar av dessa fram till 1968.
Och här är vad Hans Glas Gmbh bidrog till i historien. Dessa bilar var alltså de första att ha en rem istället för kedjedriven kamaxel.